Με το νυστέρι χειροτεχνίας στο χέρι, ο εξερευνητής καλλιτέχνης ξύνει υπομονετικά τις λεπτές στρώσεις από χρώμα κιμωλίας πάνω στην επιφάνεια του πλεξιγκλας. Κοιτάζοντας το σκοτεινό υλικό αναρωτιέται: «Τι θα αναδυθεί μέσα από την ομίχλη;» Κάθε του βήμα αποκαλύπτει τα στοιχεία ενός κρυφού τοπίου, μια φευγαλέα, αλλά παγωμένη στο χρόνο ματιά ενός κόσμου φαντασμαγορικού. Συλλογίζοντας το Αναπόφευκτο είναι η πρώτη ατομική έκθεση του Pierre Barraud de Lagerie και ο θεατής έχει τη μοναδική ευκαιρία να δει αναδρομικά τη θεματική εξέλιξη της ιδιαίτερης τεχνικής του καλλιτέχνη. Ο Pierre συνδυάζει τη χαρακτική σε χρώμα κιμωλίας με την πολύχρονη εμπειρία του στο θέατρο ως τεχνικός φωτισμού και ήχου, καθώς και με την εμπειρία του στη μουσική. Όπως συνηθίζεται στο θέατρο, το φως στα έργα του καλλιτέχνη χρησιμοποιείται για να εκφράσει συναισθήματα και έννοιες. Η σύνθετη υφή και οι ποικίλες εντάσεις φωτός οφείλονται στο χρώμα κιμωλίας το οποίο αποτελείται από πολλές στρώσεις που επιτρέπουν την επεξεργασία των πλούσιων τόνων του γκρι ανάλογα με το βαθμό ξυσίματος. Επίσης, σημαντικό στη διαμόρφωση των έργων είναι το πνεύμα του αυτοσχεδιασμού, που πηγάζει από τη μουσική. Ξεκινώντας με μια αμυδρή αρχική ιδέα, που μπορεί και τελικά να ανατραπεί στην πορεία, ο Pierre δεν ξέρει εκ των προτέρων πού ακριβώς θα τον οδηγήσει το νυστέρι. Μέσα από το στωικό βλέμμα του καλλιτέχνη ο θεατής μετατρέπεται σε μάρτυρας δύο χρονικών περιόδων. Στην πρώτη κυριαρχούν τα έρημα τοπία επιβλητικής αρχιτεκτονικής με περάσματα που οδηγούν σε άγνωστους προορισμούς. Στη δεύτερη χρονική περίοδο εμφανίζονται οι μορφές ζωής: πτηνά, γρύπες και άνθρωποι με φόντο ναούς και αινιγματικά οικοδομήματα που παραπέμπουν σε χαμένες αυτοκρατορίες και λατρείες ξεχασμένων θεών. Μια Ολύμπια ηρεμία επικρατεί στην έντονα τελετουργική ατμόσφαιρα. Ο καλλιτέχνης συλλογίζεται πώς κάτι περίτεχνο που οικοδομήθηκε σε βάθος αιώνων μπορεί και να εξαφανιστεί σε μια στιγμή. Η έννοια του αναπόφευκτου – που προκαλεί δέος στον καλλιτέχνη – διέπει το σύνολο των έργων και χαρίζει την εντύπωση μιας μυστηριακής ένωσης των δύο μεγάλων ασύμβατων αντιθέτων του ανθρώπινου δράματος: της παροδικότητας και της αιωνιότητας.
Ο Pierre Barraud de Lagerie γεννήθηκε το 1987 στη Χάβρη της Νορμανδίας στη Γαλλία. Σπούδασε θέατρο, μουσική και ηχοληψία, κυρίως στο Παρίσι, και εργάστηκε για πολλά χρόνια ως τεχνικός σε αίθουσες συναυλιών, θέατρα, φεστιβάλ και στούντιο ηχογραφήσεων. Άρχισε να ζωγραφίζει το 2012 χρησιμοποιώντας μαύρη Ινδική μελάνη. Συμμετείχε σε ομαδικές εκθέσεις στη Γαλλία. Το 2017-2018, έχοντας κουραστεί από τη ζωή και τη δουλειά του στο Παρίσι, άρχισε να σκέφτεται κάποια άλλη χώρα για να ζήσει. Ανακάλυψε τη Ρεμπέτικη μουσική στις αρχές του 2018 και άρχισε να μαθαίνει μπουζούκι. Έκτοτε ζει στην Ελλάδα αφιερώνοντας αποκλειστικά τον χρόνο του στη ζωγραφική και τη μουσική. Στην Ελλάδα ανακάλυψε και την τρέχουσα ζωγραφική του τεχνική. Συμμετείχε στην ομαδική έκθεση «Εξόριστοι Θεοί» στο χώρο τέχνης Μελάνυθρος. [Ενημέρωση βιογραφικού στις: 1/1/2020]
Διάρκεια: 10/1/2020 – 25/1/2020