Στο βιβλίο του «Πέρα από την αρχή της ηδονής» ο Ζίγκμουντ Φρόυντ ισχυρίζεται ότι τα ανθρώπινα ένστικτα καθορίζονται από δύο αντίθετες δυνάμεις: τη Ζωή και τον Θάνατο. Η θεωρία αυτή δεν είναι μοναχά βαθιά ριζωμένη στην αρχαία ελληνική μυθολογία, αλλά σχετίζεται επίσης με την αρχαία ελληνική τραγωδία. Οι δύο αντιμαχόμενες δυνάμεις είναι από τη μια ο Έρως, η θεότητα του έρωτα και της γονιμότητας, που σημαίνει τη ζωή. Από την άλλη, ο Θάνατος είναι η θεότητα του τέλους της ζωής, του θανάτου. Στο φωτογραφικό του έργο, ο Βασίλης Κωνσταντίνου αποκαλύπτει στον θεατή την γοητεία που του ασκούν οι δύο αυτές δυνάμεις. Εξερευνά τη φύση τους καθώς και την επίδρασή τους στην ανθρώπινη συμπεριφορά. Μέσα από μια σειρά εικόνων αμφίσημων, προσπαθεί να ερμηνεύσει αυτήν τη σχέση μεταξύ Έρωτα και Θανάτου. Άραγε ο Έρωτας και ο Θάνατος συγκρούονται διαρκώς; Υπάρχει στον άνθρωπο μια εσωτερική ενόρμηση που επιδιώκει τη συγχώνευση των δύο δυνάμεων; Μπορούμε να βρούμε μια στιγμή όπου ο Έρωτας και ο Θάνατος συγχωνεύονται, για να οδηγήσουν σε μια ηδονική κορύφωση; Αν έτσι έχουν τα πράγματα, μήπως σε αυτήν ακριβώς τη στιγμή της ηδονικής κορύφωσης πλησιάζει κανείς τον Έρωτα και τον Θάνατο στην εκρηκτική αναζήτησή τους να φυτέψουν τον σπόρο της ζωής;
Ο Βασίλης Κωνσταντίνου γεννήθηκε το 1979 στην Αθήνα όπου και ζει σήμερα. Σπούδασε Επιστήμη Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και Φωτογραφία και Οπτικοακουστικές Τέχνες στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής (Αθήνα). Η ενασχόλησή του με τη φωτογραφία ξεκίνησε το 2007. Έκτοτε έχει παρακολουθήσει τα ακόλουθα σεμινάρια που διεξήγαγε ο Πλάτων Ριβέλλης «Introduction to Art Photography» (ετήσιο), «Photography Critique» και «Portfolio Critique». Το 2021 ολοκλήρωσε την πρώτη του μικρού μήκους ταινία με τίτλο «Medea». Έχει συμμετάσχει σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις φωτογραφίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό. [Ενημέρωση βιογραφικού στις: 3/5/2023]
Διάρκεια: 9/6/2023 – 17/6/2023